Livia e noua Crina


Am primit azi un link de la Skeptical Maru spre o altă duduie, pe numele ei Livia Bonarov. Femeia este departe de a fi vreun monument de obiectivitate. O puteți găsi pe facebook pe pagina sugestiv intitulată "Nu există boli" (ORLY?). Asta în caz că doriți să aflați noutăți despre terapia Gerson, să vedeți descoperiri ale inegalabilului Dr. Rareș Simu, sau dacă doriți să vă luminați mintea cu platitudini adorabile gen "obstacolul este calea" și favorita mea: "există ceva mai presus de știință, se numește conștiință". Însă poate cel mai important lucru dintre toate, ca și Crinulina, Livia s-a vindecat de cancer, dar evident nu prin medicina așa-zis alopată, ci prin iubire de sine și ceai făcut din trifoiul Sfintei Parascheva. Ok, exagerez, nu e din trifoiul Sfintei Parascheva.

Spre diferență de Crina însă, al cărei palmares de auto-vindecare ar lăsa bujbe și câteva personaje din Biblie, Livia e mai modestă, afirmând că s-ar fi vindecat doar de melanom malign, borelioză, hidronefroză și niște noduli la sân. Cu iubire și în ciuda medicilor criminali. Să vă citez câteva paragrafe minunate:

Livia: A urmat diagnosticul: melanom malign. Analiza macro: dimensiuni de 2.1/1.3 cm cu prezenta unei formatiuni nodulare de 0.7 cm. Analiza micro: melanom malign de tip SSM (superficial spreading melanoma), compus din epitelioide indice Breslow 0.9 mm (indicele Breslow arata infiltratia in piele a melanomului, profunzimea, e important sa fie sub 1mm), nivel Clark 3 (arata vechimea, perioada de dezvoltare). 
Am citit, am studiat, am cautat solutii in disperare! In niciun caz nu ma asteptam sa ma salveze sistemul medical, totusi solutiile pe care le cautam se invarteau in zona gresita, aceea a medicinei clasice. [...]
Am aflat ca cea mai avansata analiza este cea cu aparatul PET-CT. [...] Analiza este o tomografie minutioasa a intregului corp. Rezultatul nu a indicat nicio metastaza. Ulterior, insa, am aflat ca si analiza aceasta in sine poate fi periculoasa! [...] 
Pe data de 18 iulie se implinesc trei ani de la operatia mea. In tot acest timp am fost adeseori privita ca o amintire de multi medici si sunt sigura ca medicina clasica e absolut neputincioasa in fata afectiunilor grave. 

Livia e sigură! Nu e fantastic? E fantastic, vă zic eu. Iar dacă intrăm în detalii, vedem exact și cât de fantastic este.
În primul rând și absolut esențial, Livia a fost diagnosticată cu succes de ”medicina clasică”, inițial de un dermatolog apoi de niște anatomo-patologi care știu cu microscoape optice și cu puțină imunohistochimie. Desigur, imunohistochimia se face cu anticorpi care, după cum ar spune Feli, nu există. Apoi pentru melanomul malign a făcut operație, după cum afirma chiar dânsa în acel post. Din câte am învățat eu, operația în cauză este tot o procedură a ”medicinii clasice” și are rolul de a înlătura ceea ce e nasol și a păstra ceea ce e bun. Operația se face cu margini de siguranță, că nu știi până unde se întind celulele tumorale la nivel microscopic. După operație este uneori necesar (sau recomandat) să se efectueze chimioterapie și/sau radioterapie, ca să scadă și mai mult șansele să fi rămas celule tumorale care să ducă la recidivă.
Deși înțeleg că nu a făcut chimioterapie, doamna Lavi a făcut totuși un PET-CT. Și aici zice bine ce zice, PET-ul este o examinare imagistică de înaltă rezoluție, care poate găsi pachete celulare tumorale de foarte mici dimensiuni și poate stabili clar unde te afli cu boala. PET-CT-ul este, poate surprinzător pentru unii, tot o procedură a ”medicinii clasice”. Din fericire, Lavinia nu avea aglomerări celulare maligne. Urmărind deci firul cronologic, devine evident că acest succes nu s-a datorat iubirii de sine sau clismelor cu suc de agave, ci faptului că a avut cancer în stadiu timpuriu și că a fost diagnosticată, tratată chirurgical și apoi urmărită imagistic, în mod corect, de ”medicina clasică”. Tocmai de aceea mă derutează maxim acest post și în speță:
Livia: Am refuzat constant remediile propuse de medicina clasica. Am refuzat operatii, tratamente cu Interferon, etc. 
Ok, ai refuzat tratamentul cu Interferon. Dar operația pentru melanomul malign? Operația aia? Pe aia n-ai refuzat-o? Halatul? Cât e halatul?
Și pentru că pe de-o parte simt că Livia vorbește în dodii când zice că medicii "nu i-au dat nicio șansă de a trăi" și pe de-altă parte că au lipsit până acum datele știintifice, vă dau și cifre dintr-un document generalist, dar bazat pe studii recente. Cam 84% din melanoame sunt diagnosticate când sunt încă localizate și "higly curable". Chirurgia este tratamentul de elecție, astfel încât sub 3% din pacienți necesită radioterapie ulterior. Rata de supraviețuire în melanom este de 91% la 5 ani și 89% la 10 ani, iar pentru cei cu boală locală supraviețuirea la 5 ani este de 98%. 
Livia, cine nu ți-a dat nicio șansă de a trăi? Eu doar pe baza PET-ului ți-aș fi dat vreo 98% șanse. Statistic vorbind.
 
Apoi legat de celelalte vindecări miraculoase, trebuie înțeles și că hidronefroza se poate remite spontan dacă are etiologii amabile gen pietre la rinichi, iar dimensiunile nodulilor de sân benigni pot varia dintr-o multitudine de cauze, inclusiv modificări de secreție hormonală. Nu în ultimul rând, ar mai merita precizat că Borrelia nu este un virus așa cum candid afirma doamna Lavi. Este o bacterie, duduie. Confuzia e comică pentru cineva care are "un CV lung și niște biblioteci citite", dar mai ales pentru cineva care "s-a agitat" și a "trimis probe de ser în Ungaria la specialiști". Cu ce erau bibliotecile? Sandra Brown?
Mă rog. Deci ea e Livia și e un fel Crina. Livia a răspuns recent la un articol, scris de Vlad Mixich pe Hotnews, despre dubla mastectomie și histerectomia totală cu salpingo-ooforectomie (cred) a Angelinei Jolie. Povestea o știti cu toții, AJ are mutația BRCA și s-a gândit (drastic, dar probabil destul de corect) că mai bine taie tot ce prezintă risc de cancer în viitor. Un fel de profilaxie dusă la extrem. Livia însă nu prea înțelege nimic din fenomen și mă văd nevoit să cobor iar knowledge hammer-ul.

Să discutăm premiza Laviniei:
Livia: Bogatul si renumitul Steve Jobs a trait aproape 8 ani in simbioza cu al sau cancer pancreatic, pe cand bogatii si renumitii Luciano Pavarotti si Patrick Swayze, diagnosticati cu cancer pancreatic, au ales chimioterapie, inclusiv un nou tip de chimioterapie experimentala in cazul actorului, si au murit in decurs de 1 an.
Ah, Steve Jobs, crucișătorul tuturor descreieraților homeopaților și exemplul meu preferat. Sper că ați reținut că a trăit nici mai mult nici mai puțin decât în simbioză cu al său cancer pancreatic. Duduie, scuze că te trag de mânecă din nou, dar simbioza se referă la co-existența a 2 specii biologice diferite. Tumora lui Steve Jobs era tot Steve Jobs, nu o marmotă.
Apoi până și pe wikipedia scrie că Steve Jobs nu a avut cancer de pancreas de tip exocrin (care totalizează vreo 98% din cancerele de pancreas și e nasol), ci de tip neuroendocrin. Diferența e mare și nu doar prin morfopatologie, cât prin prognostic. Pentru cine chiar vrea să citească, există un miliard de reviews pe Pubmed sau Sciencedirect care calculează rata de supraviețuire pentru fiecare tip. Pe scurt însă și alegând doar cele mai recente lucrări din listă, dacă adenocarcinomul de pancreas are o rată de supraviețuire la 5 ani sub 5%, cancerul de pancreas de tip neuroendocrin are o rată de supraviețuire la 5 ani de până la 74%. Deci cel mai probabil Steve Jobs, care oricum s-a tratat inclusiv chirurgical până la urmă, n-a trăit în nicio simbioză, ci a călărit valul statistic până spre apexul lui. Posibil mai puțin decât ar fi făcut-o dacă nu o lua razna cu tratamentele alternative în primul an de boală. Și în acest sens vreau să vă mai pun 2 chestii în antiteză, doar de amuzament:
1. According to Jobs's biographer, Walter Isaacson, "for nine months he refused to undergo surgery for his pancreatic cancer – a decision he later regretted as his health declined." (sursa)

2. Și o lucrare random de pe sciencedirect:

P.G. Schurr, T. Strate, K. Rese, et al. Aggressive surgery improves long-term survival in neuroendocrine pancreatic tumors: an institutional experience
Ann Surg, 245 (2007), pp. 273–281


Să mergem mai departe:
Livia: In al treilea rand, ma intreb cum poate fi cineva absolut sigur ca extirparea sanilor si a ovarelor va preveni, in cazul Angelinei Jolie, cancerul? Orice alt tip de cancer decat cel determinat de gena cea rara.
Asta e o întrebare bună care merită o analogie stupidă, pentru că n-am răbdare să explic genetică. Livia, să zicem că alergi la maraton cu alți homeopați. Toată lumea cară batoane de dinamită neaprinse, în afară de tine. Tu cari un borcan fără toarte, umplut cu nitroglicerină lichidă. Ai și mâinile cam transpirate. Statistic, crezi că ai șanse mai mari să te dinamitezi decât colegii de la maraton? Poți să îmi răspunzi și în versuri.






Livia continuă patetic, adresându-se lui Vlad Mixich:
Livia: Avusesem melanom malign si continuam sa traiesc in pofida celor 4 luni pe care mi le dadusera medicii, dupa ce refuzasem, pe proprie raspundere, chimioterapie preventiva, Interferon si extirparea ganglionului santinela. Ulterior am renuntat si la monitorizari.
De cand medicii mi-au dat 4 luni, in urma melanomului malign, au trecut 7 ani. De cand am refuzat extirparea nodulilor si ciopartirea trupului meu, au trecut 3 ani. Daca ii ascultam pe medici, daca eram “responsabila”, “constienta”, preventiva, azi sanii mei ar fi fost ciopartiti. Absolut inutil, precum s-a dovedit ulterior.
N-am facut cancer pulmonar, in urma celor patru pachete de tigari, in schimb se intampla sa faca unii nefumatori, in timp ce o femeie care a detinut recordul de varsta, traind 122 de ani, a fumat de la 21 pana la 117 ani, cand s-a lasat fiindca ii era incomod sa le ceara altora un foc! Cum e posibil asa ceva, din punct de vedere medical?!
De aia nu mai cred in preventie. Nu mai pot crede orbeste in medicina. Chiar daca am trait toate acestea, fireste ca nu-mi fac iluzii ca voi trai vesnic, ba nici macar pana la 122 de ani, fumand.

Deja știm că partea cu prognosticul de 4 luni este aproape sigur (98% sigur) o licență poetică. În plus și dacă nu cumva îmi scapă ceva, Livia nu necesita mastectomie totală pentru niște noduli benigni (decât dacă erau imenși), deci și faza cu ciopârțirea e tot o licență poetică. Dar nu asta vreau să subliniez aici. Aici vreau să subliniez o trăsătură definitorie a aprofundacilor, mai exact interpretarea universului prin intermediul propriilor experiențe. Să traduc:
   -am avut noduli la sân pe care nu i-am extirpat și n-am făcut cancer. Deci nici Angelina Jolie nu ar fi făcut cancer.
   -n-am făcut cancer de plămâni deși fumam 4 pachete pe zi, deci prevenția este un concept redundant.
   -știu o femeie de 122 de ani care a fumat de la 21 la 117 ani, deci nu mai pot crede orbește în statistici medicale.
    -Luciano Pavarotti și Patrick Swayze au murit de cancer de pancreas deși au făcut chimioterapie, deci chimioterapia în general nu merge.
Totul e foarte logic, în afară de faptul că nu e. În loc să mă obosesc să vă explic despre medicina bazată pe dovezi și de ce statistica bate experiența personală de vreo 50 de ani încoace, prefer să vă las cu această cugetare foarte profundă a Laviniei:

Darwin si ereditatea sunt depasiti de Einstein si teoria cuantica.

You what, mate?


Regards,
Skeptic Pengu

Comentarii

  1. Totusi nu se ridica la inaltimea Crimei. Nu e de lepadat nici asta, dar mai are de lucrat pana sa atinga nivelul Crimei.

    RăspundețiȘtergere
  2. stim si noi ceva deasupra constiintei ... supraconstiinta!! :P

    multumim Skeptic Pengus pentru alt articol fain!

    RăspundețiȘtergere
  3. well done, sir. Multumim pentru articolele scrise intr-un stil autentic si eficient.

    RăspundețiȘtergere
  4. citind articolul am cautat-o pe aceasta ´minunata doamna´ si poate mai ingrijorator decat ce promoveaza pe blogul dumneaei este ca maine apare in emisunea lui maruta, dupa cum anunta http://www.donotlink.com/framed?668169 ... nu stiu daca e de ras sau de plans

    RăspundețiȘtergere
  5. A fost si Livuta la emisiunea La Caruta. E de rasu-plansu'... la final dupa ce trece rasul e mai mult de plans.

    RăspundețiȘtergere
  6. O doamna minunata, are multi followeri pentru ca merita. Este reala, autentica, nu un sobolan ca tine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este de-asemenea o doamna care are tot atata pregatire medicala sau stiintifica ca Florin Salam. Esti insa liber sa o pupi in fund in continuare.

      Ștergere
  7. wow, m-a dat pe spate cu cele 4 (patru!!!!) pachete de tigari :)). da, are dreptate, unii nefumatori fac cancer pulmonar (fiindca au conflicte, evident!), dar ca fumator e ok sa tragi fum pe nas si gura, ca doar e bio (poate si etno!), atata vreme cat nu bagi in organism "otravurile" alea de vaccinuri. rugam pe dnele livia, crina et al. sa intreprinda niste cercetari riguroase pentru a afla daca nu cumva fumul de tigara ar putea inlocui cu succes majoritatea vaccinurilor. repet, e natural. in plus, se pare ca are contributii majore la prelungirea sperantei de viata. si, e stiut de toata lumea inteligenta, companiie de tutun nu au ca scop profitul, ci bunastarea tuturor oamenilor. peace out!

    RăspundețiȘtergere
  8. p.s: pinguinilor, sunteti MINUNATI! de doua zile rad cu lacrimi citind postarile voastre! :))))
    n-am crezut vreodata (eu fiind mai naiva din fire) ca exista atata idiotenie la persoane aparent scolite (accentul pe "aparent"). multumim pentru toate cercetarile, demonstratiile si timpul pe care ni-l acordati, in esenta, noua, celor care nu am facut medicina, dar credem in roadele ei.
    cu admiratie,
    cristina

    RăspundețiȘtergere
  9. Abia acum am dat peste articol si m-a surprins exactitatea cu care ai demontat elucubratiile D-nei Livia.
    Am cunoscut personal cazul si am ajutat direct la rezolvarea lui. Afirmatiile cu "medicii mi-au dat 4 luni" sau "nu mi-au dat nicio șansă de a trăi" sunt false...a fost doar niste discutii legate de posibilitatea ca acel melanom sa se imprastie in corp, dna Livia cunoscand o persoana care din pacate a murit in cateva luni in urma unui melanom...
    Dupa ce a facut PET-CT care a iesit negativ, nu a venit niciun doctor sa ii recomande chimioterapie și/sau radioterapie sau tratament cu interferon. Este un caz salvat 100% de medicina clasica...restul e can-can.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu